:p:i:e:c:z:o:n:e:::w:a:r:z:y:w:a:

 
[15.09.2005] To może być przystawka, włoskie antipasti, ale też i dodatek do dań głównych, albo dobra kolacja na zimno z pieczoną ciabattą. Mamy teraz najlepsze i najtańsze warzywa w roku, więc polecam tę potrawę jako odkurzacz wszystkiego - po przygotowaniu składniki zmniejszają się trzykrotnie, a najbardziej pospolita marchewka nabiera egzotycznego i szlachetnego smaku. Ogólnie wszystkie warzywa po upieczeniu są zupełnie inne, cebula robi się słodka, a czosnek taki ziemniaczany, bakłażan grzybowy. Ten sposób przyrządzania jest bardzo praktyczny i wygodny - łatwo się robi i szybko (zwłaszcza bez bakłażana), a warzywa można potem kilka dni przechowywać w lodówce.
Z uwagi na zbliżające się wybory proponuję gotując słuchać kawałka "No Government" angielskiej punkowej grupy Anti Pasti.
 

potrzeba np:
marchewki
cukinia
bakłażan
cebule
papryki (preferuję czerwoną i żółtą)
pomidory
czosnek
oliwa (dużo)
zioła (świeże oregano, bazylia), parmezan (świetny też pecorino), sól, pieprz

koszt: dowolny

 

1. Jeśli w przedsięwzięciu uczestniczy bakłażan to od niego zaczynamy. Trzeba go umyć, pokroić w grube plastry (1-1,5 cm) natrzeć solą i odstawić na sicie na 30 min. aż odcieknie troche, potem umyć, osuszyć (lekko odcisnąć).
2. Reszta warzyw nie wymaga żadnych nadzwyczajnych zabiegów: umyć, marchew i cebulę obrać, papryki odpestkować, czosnek pozostawić w łupinie. Wszystko pokroić w dość duże kawałki.
3. Dużą blachę do pieczenia nasmarować oliwą, ułożyć pokrojone warzywa - każde oddzielnie obok siebie, jeśli mamy sporo warzyw, to na 2 razy lub 2 blachy. Całość skropić oliwą, lub natrzeć pędzelkiem warzywa - oliwy proszę nie żałować, jest ona osnową smaku tej potrawy i nadaje jej sensu. Piec ok. 30 min w piekarniku na 200 C (warzywa można też oczywiście upiec na grillu).
4. Upieczone warzywa przełożyć na talerz, posolić, popieprzyć, posypać cieniutkimi płatkami parmezanu i listkami świeżych ziół, można jeszcze dodać oliwy, albo polać sosem jeśli został na blasze po pieczeniu. Można jeść z chlebem (np z grzankami), jako dodatek do wielu potraw, na ciepło lub na zimno.

   
 
           
: : << poprzedni : : : : następny >> : :